Skip to content
2 tygodnie ago

825 words

Brałem udział w badaniu opisanym przez Bargera i współpracowników (wydanie z 13 stycznia), i moje uwagi mogą być źródłem interpretacji wyników przez osoby niebędące uczestnikami. 2737 stażystów, którzy odpowiedzieli, reprezentowało tylko 15 procent spośród 18 447 stażystów zaproszonych do udziału. Istnieje zatem duże ryzyko błędu braku reakcji.2 To, że cechy demograficzne uczestników odzwierciedlają cechy wszystkich stażystów, zmniejsza to ryzyko tylko wtedy, gdy cechy demograficzne wyjaśniają większość wariancji w odpowiedziach potencjalnych uczestników. Wydaje się to mało prawdopodobne. Bardziej prawdopodobne jest, że stażyści zainteresowani relacjami pomiędzy snem, błędami medycznymi i wypadkami w ruchu samochodowym częściej uczestniczyli i zgłaszali pewne zachowania niż inni stażyści. Ci zainteresowani stażyści również prawdopodobnie rozszyfrowią hipotezę badania, tak jak ja, i to mogło mieć wpływ na odpowiedzi.
Zdrowy rozsądek sugeruje, że bezsenność ma pewien związek z błędami (zarówno za kierownicą, jak i na oddziałach). Jednakże, gdy zdrowy rozsądek okaże się czasem niesłuszny, gdy zostaną poddane próbie, badania epidemiologiczne prowadzone przez naukowców zainwestowanych w wyniki cierpią z powodu podobnych niedoskonałości.
Scott D. Halpern, MD, Ph.D.
Szpital Uniwersytetu Pensylwanii, Filadelfia, PA 19104
[email protected] med.upenn.edu
3 Referencje1. Barger LK, Cade BE, Ayas NT, i in. Przedłużone zmiany w pracy i ryzyko wypadków samochodowych wśród stażystów. N Engl J Med 2005; 352: 125-134
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Halpern SD, Asch DA. Poprawa wskaźników odpowiedzi na ankiety wysyłane pocztą elektroniczną: czego możemy się nauczyć z randomizowanych kontrolowanych badań. Int J Epidemiol 2003; 32: 637-638
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Rothman KJ. Konflikt interesów: nowy McCarthyzm w nauce. JAMA 1993; 269: 2782-2784
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Jako mieszkańcy chorób wewnętrznych często zastanawialiśmy się, jaki wpływ mają długie godziny szkolenia na nasze własne zdrowie i bezpieczeństwo. Badanie Bargera i wsp. Wyraźnie pokazuje, że nawet w granicach czasu pracy mieszkańcy są zagrożeni wypadkami samochodowymi. Uniwersytet w Chicago odniósł sukces w rozwiązaniu problemu zmęczenia mieszkańców i wypadków samochodowych. Kilka lat temu, po serii wypadków samochodowych z udziałem mieszkańców po wezwaniu, program rezydencji medycyny wewnętrznej ustanowił fundusz Safe Ride poprzez darowiznę byłego mieszkańca. W ciągu ostatnich 18 miesięcy usługa ta była używana ponad 13 razy w miesiącu przez personel pokojowy. Z opcją po wykupieniu darmowej taksówki domowej ze szpitala iz powrotem do pracy następnego dnia, nie odnotowaliśmy ani jednego zgłoszonego wypadku samochodowego z udziałem rezydenta po wezwaniu. Chociaż lekarze wyraźnie poświęcają się dla swojego zawodu, ich własne zdrowie i bezpieczeństwo nie muszą być jednym z nich.
William Borden, MD
Ryan Kamp, MD
Szpitale Uniwersyteckie w Chicago, Chicago, IL 60637
[email protected] bsd.uchicago.edu
Jako mieszkaniec byłam bardzo ciekawa przeczytania artykułu na temat długich godzin praktykantów i ich związku z wypadkami samochodowymi Anegdotycznie wiem o dwóch mieszkańcach, którzy – zarówno w trakcie roku szkolnego – brali udział w wypadkach samochodowych natychmiast po przepracowaniu przedłużonej zmiany. W końcowej analizie sposobu zaradzenia tej sytuacji uważam za szokujące, że jedną z propozycji wymienionych w tym artykule jest dostarczenie bonów taksówkowych rezydentom po długich zmianach. Jeśli ci stażyści i mieszkańcy są wyczerpani na tyle, by mieć wypadek podczas jazdy, co to oznacza, że mogą podejmować decyzje ratujące życie (lub zagrażające życiu) pacjentom. To jest prawdziwy problem, którym należy się zająć.
Kristin E. Hunt, MD
University of New Mexico, Albuquerque, NM 87114
[email protected] .unm.edu
Artykuł Bargera i in. dotyczące wydłużonych godzin pracy i wypadków samochodowych jest zgodne z wieloma doniesieniami powołującymi się na zagrożenia związane z brakiem snu dla lekarzy praktykujących. Barger i współpracownicy stwierdzili, że senny oficer domu ma dwukrotnie większe prawdopodobieństwo wypadku i może się zdarzyć, gdy funkcjonariusz domu dojeżdża do pracy. Prawie ukryte w dyskusji jest aluzja do dawnych czasów, kiedy lekarze rezydentów. . . żyli, pracowali i spali w szpitalu, aby śledzić ewolucję chorób. Ci lekarze często nie mieli samochodów i byli zależni od szpitala w związku z pokojem i wyżywieniem i często odkładali założenie rodziny; wielu z nich było naszymi wspaniałymi nauczycielami i klinicystami.
Można argumentować, że były monastyczny, nierozproszony, zaradny tryb życia miał pewne cenne elementy, które należy zachować, aby pomóc naszym przyszłym przywódcom i zmniejszyć ryzyko obrażeń spowodowanych wypadkiem samochodowym.
Robert C. Wallach, MD
New York University Clinical Cancer Center, Nowy Jork, NY 10016
[email protected] com
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Chociaż może być prawdą, że uczestnicy naszego badania nie byli reprezentatywni dla wszystkich praktykantów w odniesieniu do ich zainteresowania lub wiedzy na temat hipotez badawczych, to nie wyjaśniałoby, dlaczego stażyści, którzy brali udział z dr Halpern w naszym badaniu, ponad dwukrotnie więcej wypadków samochodowych po dłuższych zmianach (. 24 godziny), jak po nierozmieszczonych zmianach (<24 godziny), gdy porównano je z samym sobą. Ponadto zaprojektowaliśmy studium, aby chronić się przed tego rodzaju uprzedzeniami, gromadząc dane o godzinach pracy prospektywnie, na długo przed zgromadzeniem danych na temat udokumentowanych wypadków samochodowych. Miesięczna liczba wypadków samochodowych wzrosła o 9,1 procent za każde wydłużone przesunięcie pracy zaplanowane na miesiąc (tj. 91 procent w rozkładzie co trzecią noc). Sądzimy, że jest mało prawdopodobne, aby domniemane interesy uczestników lub badaczy w wynikach tych badań mogły odpowiadać zgodnym wynikom tych dwóch różnych technik analitycznych.
Dr Wallach słusznie wskazuje, że zmuszenie stażystów do życia w szpitalu, w którym pracują, wyeliminowałoby dojazdy do pracy i tym samym zmniejszyłoby ryzyko wypadków samochodowych. Nawet ta drakońska polityka nie mogła przywrócić ery, w której stażyści mieli możliwość spania w szpitalu. Nasze dane wskazują, że obecne środowisko opieki zdrowotnej o wysokiej ostrości i często intensywnej terapii ze skróceniem czasu pobytu uniemożliwiłoby słuchaczom uzyskanie potrzebnego im snu, nawet jeśli rzeczywiście byli oni rezydentami w szpitalu.
Chociaż dobrowolny program kuponów taksówkowych, opisany przez dr Borden i Kamp, mogą zmniejszyć ryzyko wypadków, ograniczone zgłaszane użycie bonów taksówkowych potwierdza naszą obawę, że osądzenie
[więcej w: daunorubicyna, złamanie nosa objawy, kamica trzustkowa ]
[więcej w: otwór winslowa, cytyzyna a nikotyna, ewipan ]