Układanka Aspiryna i seks cd

Układy sercowo-naczyniowe kobiet i mężczyzn nie są takie same, następuje odmienna ekspresja choroby, a niepokojące wyniki obecnego badania nie powinny być całkowitym zaskoczeniem. Badacze z Physicians Health Study4 i Women s Health Study3 opracowali dwa przełomowe badania dotyczące stosowania aspiryny u osób bezobjawowych, których wyniki są segregowane według płci. Na podstawie badania dotyczącego zdrowia kobiet, 3 na razie wydaje się rozsądne, aby uniknąć przepisywania małej dawki aspiryny, zdefiniowanej jako dawka dzienna od 75 do 100 mg lub tak, jako środek zapobiegawczy w chorobie wieńcowej u kobiet pod wiek 65 lat, chyba że ogólny wynik ryzyka jest bardzo wysoki. Ale co z zapobieganiem udarowi. Ridker i jego koledzy twierdzą, że decyzja o przepisaniu kwasu acetylosalicylowego na pierwotną prewencję udaru i innych zdarzeń naczyniowych należy pozostawić pacjentce i jej lekarzowi, przywołując starożytną prawdę. Hipokrates, dziekan medycyny na wyspie Cos około 2400 lat temu, spopularyzował salicynę z białej wierzby, prekursor aspiryny, i napisał w pierwszym z aforyzmów: Życie jest krótkie, sztuka długa, okazja ulotna, eksperyment zdradziecki, osąd trudny. Życie jest teraz dłuższe, ale sztuka jest jeszcze dłuższa. Saga aspiryny wymaga dodatkowych rozdziałów, a badania kliniczne, jak to uczynili obecni autorzy i wiele innych autorytetów, zawsze muszą odpowiadać ewolucyjnej biologii seksu.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Ten artykuł wstępny został opublikowany na stronie www.nejm.org w dniu 8 marca 2005 r.
Author Affiliations
Od Wydziału Kardiologii Leon H. Charney, New York University School of Medicine, Nowy Jork.

[hasła pokrewne: mięśnie mimiczne twarzy anatomia, apiksaban, pochp zaostrzenie ]
[przypisy: kamica trzustkowa, kolka trzustkowa, gastrojejunostomia ]