Statyny i dostępność ponad licznik cd

Ponadto pacjenci mogą łączyć hipercholesterolemię z jej powikłaniami (np. Chorobą wieńcową) i mogą kupować statyny zamiast odwiedzać swojego lekarza, gdy chorują na dławicę piersiową. Inni konsumenci, pomimo prawidłowego poziomu cholesterolu, mogą leczyć się w spokoju – co znacząco wpłynęłoby na równowagę pomiędzy ryzykiem i korzyściami terapii. Statyny nie okazały się skuteczne w przypadku autodagnozowania, a ich przeciwwskazania i powikłania, takie jak choroba wątroby, prawdopodobnie nie zostaną zdiagnozowane. Prawdą jest, że statyny mają duży margines bezpieczeństwa i były stosowane u wielu pacjentów, ale mając na uwadze, że prawdopodobieństwo nadużywania jest wyraźnie niskie, a potencjał niewłaściwego użycia nie jest. Na przykład, niektórzy pacjenci mogą stosować irracjonalne leki ( Zjadłem hamburgera, więc wezmę dodatkową pigułkę ), zwiększając ryzyko działań niepożądanych związanych z dawką (takich jak rabdomioliza) i ryzyko poważnych efektów toksycznych wzrasta, gdy leki te wchodzą w interakcje z innymi lekami.
Etykieta dotycząca statyn na receptę zaleca monitorowanie czynności wątroby na początku, po 12 tygodniach, po każdym zwiększeniu dawki, a następnie okresowo. Niektórzy lekarze monitorują również pacjentów pod kątem toksycznego działania na mięśnie. Skuteczność tych środków jest wrażliwa na właściwy dobór dawki, częstości i niektórych statyn, niezależnie od tego, czy lek przyjmowany jest z posiłkami.
Wiadomo, że zgodność jest żałośnie niewystarczająca wśród wielu osób przyjmujących statyny na receptę. Badania pokazują, że pacjenci potrzebują od jednego do dwóch lat ciągłej terapii, aby osiągnąć korzyści; nawet przy nadzorze lekarza taki sposób leczenia nie jest zakończony przez dużą część pacjentów. Czy pacjenci będą lepiej stosować się do zaleceń ze statynami dostępnymi bez recepty. Ponadto, biorąc pod uwagę, że ubezpieczeni pacjenci musieliby płacić za leki z własnych kieszeni, nie jest jasne, że ich stosowanie wzrośnie.
Wreszcie, bezpieczeństwo w specjalnych populacjach, zwłaszcza kobiet w ciąży, jest niepewne. W rzeczywistości, na podstawie badań na zwierzętach, statyny zostały sklasyfikowane jako leki kategorii X, które są przeciwwskazane w czasie ciąży.
Motywacja do statyn dostępna bez recepty jest zrozumiała: zwiększyć dostęp do skutecznej i niedostatecznie wykorzystanej terapii. Nie jest jednak jasne, czy zmiana taka pomogłaby osiągnąć ten cel. Chociaż statyny są świetnymi lekami na receptę, te rozważania sugerują, że mogłyby one wytwarzać słabe leki bez recepty.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Dr Strom informuje, że otrzymał porady konsultingowe lub fundusze od AstraZeneca, Bayer, Bristol-Myers Squibb, Merck, Novartis i Pfizer oraz że przedstawił zeznania prawne w sprawach dotyczących firm Bayer, Bristol-Myers Squibb i Pfizer.
Author Affiliations
Dr Strom jest profesorem biostatystyki i epidemiologii na University of Pennsylvania School of Medicine w Filadelfii.

Artykuły cytowane (15)
Zamknij Cytowanie artykułów
[podobne: apiksaban, tamponada nosa, diastaza we krwi ]
[więcej w: tamponada nosa, mięśnie mimiczne twarzy anatomia, perforatio tecta ]