Rivastigmine for Dementia Associated with Parkinsons Disease

Emre i in. (Wydanie 9 grudnia) raport umiarkowana poprawa z rywastygminą u pacjentów z otępieniem związanym z chorobą Parkinsona. Uważamy, że niewielki rozmiar tego efektu, znaczące efekty uboczne i przeoczone uprzedzenia w badaniu nie potwierdzają zastosowania rywastygminy w otępieniu związanym z chorobą Parkinsona.
Bezwzględna różnica w tempie istotnej klinicznie poprawy w przypadku Globalnego Wrażenia o Zmianach w Chorobie Alzheimera w badaniu Cooperative Study-Clinician (ADCS-CGIC) wynosiła jedynie 5,3 punktu procentowego między rywastygminą a placebo. Chociaż liczba potrzebna do leczenia w celu osiągnięcia tego korzyści wynosi 19, liczba potrzebna do zaszkodzenia , aby spowodować nudności, wynosi 6; powodować wymioty, 7; i spowodować drżenie, 16. Na każde 19 pacjentów leczonych rywastygminą tylko poprawiłoby się, ale 4 mogłoby potencjalnie zostać skrzywdzone.
Szereg potencjalnych błędów uprzedzeń spowodowanych wyższym wskaźnikiem niepożądanych efektów leczenia może wyolbrzymiać korzyści terapeutyczne: lekceważenie objawów choroby Parkinsona podczas oceny wrażenia zmiany (objawy drżenia zostały zignorowane podczas oceny); nie stosują żadnych zmian jako przypisanej wartości w analizie przeniesionej z ostatniej obserwacji dla stanu, w którym oczekiwane jest pogorszenie; i rozróżnianie z powodu wysokiego odsetka nudności i wymiotów u pacjentów przyjmujących rywastygminę.2
Caroline N. Harada, MD
Joseph W. Shega, MD
Greg A. Sachs, MD
Szpitale Uniwersyteckie w Chicago, Chicago, IL 60637
caroline. [email protected] edu
2 Referencje1. Emre M, Aarsland D, Albanese A, et al. Rywastygmina na demencję związaną z chorobą Parkinsona. N Engl J Med 2004; 351: 2509-2518
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. DuBeau CE, Khullar V, Versi E. Rozczłonkowanie w randomizowanych kontrolowanych próbach leków na nietrzymanie moczu: implikacje dla oceny wyników, gdy widoczne są działania niepożądane. Neurourol Urodyn 2005; 24: 13-20
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Uważamy, że analiza przedstawiona przez dr Haradę i wsp. jest niekompletne. Ich analiza liczby potrzebnych do leczenia w celu osiągnięcia korzyści nie uwzględnia różnicy w odsetku pacjentów, którzy mieli istotne klinicznie pogorszenie, które wynosiło 10,1 punktów procentowych. Otępienie związane z chorobą Parkinsona jest postępującym zaburzeniem i korzystne jest również spowolnienie jego pogorszenia. Analiza liczby potrzebnej do wyrządzenia krzywdy opiera się na częstości występowania zdarzeń niepożądanych, bez względu na ich konsekwencje. Powinien on opierać się na różnicy w odsetku pacjentów, którzy przerwali leczenie z powodu działań niepożądanych, które wynosiły 3,0 punktu procentowego na nudności, 1,3 punktu procentowego na wymioty i 1,7 punktu procentowego na drżenie. ADCS-CGIC miał mierzyć tylko zmiany w objawach otępienia, a nie w funkcji ruchowej, które zostały oddzielnie ocenione. Próbując zminimalizować obciążenie z powodu wartości imputowanych w analizie ostatniej obserwacji, wybrano populację zamiar-leczona-odzyskana-porzucająca dla podstawowej analizy skuteczności. Wreszcie, w celu zminimalizowania potencjalnego odślepienia w wyniku zdarzeń niepożądanych, oceny na temat ADCS-CGIC i oceny neuropsychologicznej zostały wykonane przez niezależnych ekspertów, którzy w inny sposób nie byli zaangażowani w kliniczną ocenę pacjentów.
Murat Emre, MD
Istanbul Faculty of Medicine, 34390 Stambuł, Turcja
[email protected] com
Dag Aarsland, MD, Ph.D.