Rewaskularyzacja wieńcowa przed zabiegiem naczyniowym

McFalls i in. (Wydanie 30 grudnia) raport z randomizowanego badania wykazującego, że profilaktyczna rewaskularyzacja wieńcowa przed operacją naczyniową nie jest korzystna. Jednak, jak sugerują autorzy, ograniczenia metodologiczne ograniczają jego generalizację do pacjentów wysokiego ryzyka. Wytyczne American College of Cardiology i American Heart Association2 zalecają przedoperacyjną koronarografię przed planowym zabiegiem chirurgii naczyniowej u wybranych pacjentów ze stwierdzoną lub podejrzewaną stabilną chorobą wieńcową tylko po nieinwazyjnych testach wykazujących umiarkowane do ciężkiego indukowalne niedokrwienie. Pacjenci w badaniu McFalls i wsp. nie zostały wybrane zgodnie z tymi wytycznymi. Po wykluczeniu 91,3 procent 5859 pacjentów z badania, tylko 44,3 procent z 510 badanych pacjentów miało umiarkowane lub duże defekty w obrazowaniu perfuzji (nie podano danych o ich dystrybucji wśród grup). W konsekwencji tylko 33,3% pacjentów zrandomizowanych miało chorobę potrójną. W niedawnym dużym badaniu kohortowym przedoperacyjna rewaskularyzacja wieńcowa u pacjentów poddawanych poważnym zabiegom naczyniowym, u których stwierdzono umiarkowane do ciężkiego niedokrwienie przy badaniu z użyciem talów, wiązała się z poprawą długoterminowego przeżycia.37 pacjentów poddanych rewaskularyzacji 75,5% pozostawiło tętnicę wieńcową choroba, choroba potrójnie naczyniowa, i jedno i drugie, a 43,2% miało zmniejszoną funkcję lewej komory3. Odkrycia McFallsa i współpracowników mają zastosowanie u pacjentów o niskim lub umiarkowanym ryzyku, ale ich badanie pozostawia bez odpowiedzi ważniejszą kwestię rewaskularyzacji wieńcowej u pacjentów wysokiego ryzyka, zgodnie z zaleceniami American College of Cardiology-American Heart Association.
Giora Landesberg, MD, doc.
Morris Mosseri, MD
Hadassah Medical School na Uniwersytecie Hebrajskim w Jerozolimie 91120 w Izraelu
gi [email protected] huji.ac.il
Lee A. Fleisher, MD
University of Pennsylvania School of Medicine, Filadelfia, PA 19104
3 Referencje1. McFalls EO, Ward HB, Moritz TE, i in. Rewaskularyzacja tętnic wieńcowych przed planową poważną chirurgią naczyniową. N Engl J Med 2004; 351: 2795-2804
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Eagle KA, Berger PB, Calkins H, i in. Aktualizacja wytycznych ACC / AHA dotyczących okołooperacyjnej oceny sercowo-naczyniowej w przypadku operacji pozasercowych – streszczenie. J Am Coll Cardiol 2002; 39: 542-553
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Landesberg G, Mosseri M, Wolf YG, i in. Przedoperacyjne skanowanie talem, selektywna rewaskularyzacja wieńcowa i długoterminowe przeżycie po dużych operacjach naczyniowych. Circulation 2003; 108: 177-183
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Jeśli planowano przezskórną interwencję wieńcową w badaniu profilaktycznym rewaskularyzacji tętnic wieńcowych (jak to było u 59 procent pacjentów poddanych rewaskularyzacji wieńcowej przedoperacyjnej), koordynatorzy badania przewidywali, że operacja naczyniowa będzie opóźniona przez co najmniej dwa tygodnie . Jednak pacjenci poddawani operacji bezkardiologicznej w ciągu pierwszych sześciu tygodni po pomyślnym umieszczeniu stentu wieńcowego mają zwiększone ryzyko zakrzepicy tętnicy wieńcowej w stencie.1 Zakrzepica w stencie jest poważnym powikłaniem umieszczenia stentu wieńcowego, a większość przypadków stentu zakrzepica prowadzi do ostrego zawału mięśnia sercowego lub zgonu.2.3 Zatem ogólnie przyjmuje się, że planowa operacja pozasercowa powinna być opóźniona co najmniej sześć tygodni po umieszczeniu stentów nagich metalowych i do sześciu miesięcy po wszczepieniu stentów uwalniających lek. , 4
Chirurgia naczyniowa planowana wcześnie po przezskórnej interwencji wieńcowej i stentowaniu naczyń wieńcowych bez ukończonego leczenia przeciwpłytkowego mogła narażać pacjentów, którzy zostali losowo przydzieleni do rewaskularyzacji przedoperacyjnej naczyń wieńcowych, ze zwiększonym ryzykiem zgonu i zawału mięśnia sercowego Może również maskować możliwe korzystne efekty rewaskularyzacji wieńcowej w badaniu CARP.
Johann Auer, MD
Gudrun Lamm, MD
Bernd Eber, MD
General Hospital Wels, A-4600 Wels, Austria
johann. [email protected] at
4 Referencje1. Wilson SH, Fasseas P, Orford JL, i in. Wynik kliniczny pacjentów poddanych operacji pozasercowej w ciągu dwóch miesięcy po stentowaniu wieńcowym. J Am Coll Cardiol 2003; 42: 234-240
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Fischman DL, Leon MB, Baim DS, i in. Randomizowane porównanie umieszczenia stentu wieńcowego i angioplastyki balonowej w leczeniu choroby wieńcowej. N Engl J Med 1994; 331: 496-501
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
3. Hasdai D, Garratt KN, Holmes DR Jr, Berger PB, Schwartz RS, Bell MR. Angioplastyka wieńcowa i tromboliza wewnątrzwieńcowa mają ograniczoną skuteczność w rozpoznawaniu wczesnej śródmięśniowej zakrzepicy w stencie. J Am Coll Cardiol 1996; 28: 361-367
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
4. Auer J, Berent R, Weber T, Eber B. Ryzyko operacji pozasercowej w miesiącach następujących po umieszczeniu stentu wieńcowego uwalniającego lek. J Am Coll Cardiol 2004; 43: 713-713
Crossref Web of Science MedlineGoogle Scholar
Zgodnie z wytycznymi American College of Cardiology-American Heart Association przedoperacyjna interwencja wieńcowa przed operacją bezkardiochirurgiczną rzadko jest konieczna po prostu w celu zmniejszenia ryzyka operacji, chyba że taka interwencja jest wskazana niezależnie od kontekstu przedoperacyjnego. Jednakże, wytyczne są niezgodne z tym stwierdzeniem. Na przykład algorytm zaleca nieinwazyjne badanie kardiologiczne dla pacjentów z określonymi czynnikami ryzyka (np. Cukrzyca i zawał mięśnia sercowego), którzy zostaną poddani obwodowej chirurgii naczyniowej. Pacjenci z pozytywnymi wynikami badań nieinwazyjnych są ogólnie określani jako angiografia wieńcowa i – w razie potrzeby – rewaskularyzacja. Jednak wielu z tych pacjentów nie ma objawów sercowych i nie przeszedłoby tej sekwencji poza kontekstem przedoperacyjnym.
Tacy pacjenci są podobni do wielu uczestników badania CARP, którzy nie uzyskali korzyści z rewaskularyzacji wieńcowej przed operacją naczyń obwodowych. Współredaktor towarzyszącego redakcji, dr Eagle, przewodniczył komisji, która wydała wytyczne; jednak redakcja nie potwierdza bezpośrednio, że wyniki CARP unieważniają część wytycznych2. Zaktualizowane wytyczne, które odzwierciedlają ustalenia CARP, są teraz potrzebne.
Allan S. Brett, MD
University of South Carolina School of Medicine, Columbia, SC 29203
2 Referencje1. Eagle KA, Berger PB, Calkins H, i in. Aktualizacja wytycznych ACC / AHA dotyczących okołooperacyjnej oceny sercowo-naczyniowej w przypadku operacji pozasercowych – streszczenie. J Am Coll Cardiol 2002; 39: 542-553
Crossref W