Rewaskularyzacja serca w specjalistycznych i ogólnych szpitalach czesc 4

Pacjenci leczeni w szpitalach specjalistycznych rezydowali w obszarach kodeksu ZIP o wyższych dochodach per capita i wartościach mieszkaniowych niż pacjenci leczeni w szpitalach ogólnych. Pacjenci, u których wykonano PCI w specjalistycznych szpitalach, rzadziej niż ci, którzy przeszli PCI w szpitalach ogólnych, mieli przewlekłą niewydolność nerek, cukrzycę z powikłaniami lub zastoinową niewydolność serca, ale częściej mieli chorobę naczyń obwodowych lub chorobę naczyń mózgowych (Tabela 1). Ponadto, pacjenci, którzy przeszli PCI w specjalistycznych szpitalach, rzadziej byli przyjmowani z oddziału ratunkowego lub z ostrym zawałem mięśnia sercowego, ale częściej mieli procedury sklasyfikowane jako obieralne (p <0,001 dla obu porównań). Średnie przewidywane ryzyko zgonu było mniejsze u pacjentów, którzy przeszli PCI w specjalistycznych szpitalach niż wśród pacjentów poddanych PCI w szpitalach ogólnych (2,1% w porównaniu z 3,1%, p <0,001).
CABG
15 szpitali specjalistycznych przeprowadziło 8563 zabiegów CABG, a 75 szpitali ogólnych wykonało 17 711 zabiegów. Podobnie jak w przypadku PCI, istniały klinicznie małe, ale istotne statystycznie różnice między grupami w wieku i rasą lub grupą etniczną, a pacjenci, którzy przeszli CABG w specjalistycznych szpitalach, rezydowali w obszarach kodu pocztowego o wyższych dochodach per capita i wartościach mieszkaniowych niż osoby, które przeszły CABG w ogóle szpitale (tabela 1).
Pacjenci, u których wykonano CABG w specjalistycznych szpitalach, mieli również niższe współczynniki współistnienia, ale nie choroby naczyniowej, i rzadziej niż ci, którzy przeszli CABG w szpitalach ogólnych, zostali przyjęci z oddziału ratunkowego lub z ostrym zawałem mięśnia sercowego (p <0,001). dla obu porównań). Pacjenci leczeni w szpitalach specjalistycznych byli znacznie bardziej podatni niż chorzy leczeni w szpitalach ogólnych na operację nagłą lub planową (p <0,001 dla wszystkich porównań). Średnie przewidywane ryzyko zgonu było również niższe u pacjentów, którzy przeszli CABG w specjalistycznych szpitalach niż wśród tych, którzy zrobili to w szpitalach ogólnych (5,0 procent w porównaniu z 5,8 procentami, P <0,001).
Charakterystyka szpitali
Tabela 2. Tabela 2. Charakterystyka specjalistycznych szpitali kardiologicznych i ogólnych szpitali wykonujących PCI i CABG. Spośród 15 specjalistycznych szpitali 7 było zlokalizowanych w trzech stanach: 3 w Arizonie, 2 w Kalifornii i 2 w Teksasie. Średnia objętość proceduralna w 2000 i 2001 r. Była wyższa w szpitalach specjalistycznych niż w szpitalach ogólnych zarówno w przypadku PCI (799 vs. 375 zabiegów, P <0,001), jak i CABG (571 w porównaniu z 236 zabiegami, P <0,001) (Tabela 2). Ponadto szpitale specjalistyczne, w których wykonuje się PCI i CABG, częściej były szpitalami nastawionymi na zysk.
Wyniki PCI i CABG
Tabela 3. Tabela 3. Nieskorygowane i skorygowane wskaźniki szans na zgon po PCI lub CABG wśród pacjentów w szpitalach specjalistycznych, w porównaniu z pacjentami w szpitalach ogólnych. Niedostosowana częstość zgonów po PCI była mniejsza w specjalistycznych szpitalach niż w szpitalach ogólnych (2,1 procent w porównaniu z 3,2 procentami, P <0,001, nieskorygowany iloraz szans na śmierć, 0,66) (tabela 3). Jednak iloraz szans na zgon po PCI u pacjentów w szpitalach specjalistycznych, w porównaniu z pacjentami w szpitalach ogólnych, nie był istotny po dostosowaniu do charakterystyki pacjentów (0,89; przedział ufności 95%, 0,69 do 1,15; P = 0,39), a dla charakterystyka pacjentów i objętość proceduralna (1,05, przedział ufności 95%, 0,83 do 1,32, P = 0,68) [hasła pokrewne: martwica balsera, gastrojejunostomia, daunorubicyna ] [więcej w: spiaczka cukrzycowa, grecki nos, spiaczka cukrzycowa objawy ]