Randomizowane badanie niskiej dawki aspiryny w pierwotnym zapobieganiu chorobie sercowo-naczyniowej u kobiet cd

Badane leki i punkt końcowy były kontynuowane w ślepy sposób przez zaplanowany koniec badania (31 marca 2004 r.). Kontynuacja i weryfikacja zgłoszonych punktów końcowych została zakończona w lutym 2005 r. Stopień kontroli w odniesieniu do zachorowalności i śmiertelności wynosił odpowiednio 97,2% i 99,4%. Wszystkie kobiety obserwowano w przypadku zawału mięśnia sercowego, udaru lub zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych. Dokumentację medyczną uzyskano dla wszystkich kobiet, u których zgłoszono punkt końcowy układu sercowo-naczyniowego i zostały one w sposób zaślepiony zbadane przez komitet lekarzy końcowych. Zawał mięśnia sercowego został potwierdzony, jeśli objawy spełniły kryteria Światowej Organizacji Zdrowia i jeśli zdarzenie to wiązało się z nieprawidłowym poziomem enzymów sercowych lub diagnostycznych elektrokardiogramów. Potwierdzony udar został zdefiniowany jako nowy deficyt neurologiczny o nagłym początku utrzymujący się przez co najmniej 24 godziny. Informacje kliniczne, skany tomografii komputerowej i obrazy rezonansu magnetycznego zostały użyte do odróżnienia krwotoku od zdarzeń niedokrwiennych.16 Śmierć potwierdzono na podstawie przyczyn sercowo-naczyniowych na podstawie badania raportów z autopsji, aktów zgonu, dokumentacji medycznej i informacji uzyskanych z badania najbliższy krewny lub inni członkowie rodziny. Zastosowanie rewaskularyzacji wieńcowej (operacja pomostowania lub przezskórna angioplastyka wieńcowa) zostało potwierdzone w przeglądzie dokumentacji medycznej. Potwierdzony przejściowy atak niedokrwienny zdefiniowano jako deficyt neurologiczny o nagłym początku trwający mniej niż 24 godziny. Śmierć z jakiejkolwiek przyczyny została potwierdzona przez komisję punktów końcowych lub na podstawie aktu zgonu. W tej analizie uwzględniono tylko potwierdzone punkty końcowe. W przypadku kobiet z rozpoznanym zawałem mięśnia sercowego najczęstsze rozpoznanie u osób, u których nie potwierdzono rozpoznania, to stabilna lub niestabilna dławica piersiowa lub ból w klatce piersiowej bez objawów zawału. W przypadku kobiet z udarem mózgu najczęstszą alternatywną diagnozą było przemijające niedokrwienie mózgu.
Analiza statystyczna
Wszystkie pierwotne analizy przeprowadzono na zasadzie zamiaru leczenia. Pierwszorzędowym punktem końcowym była kombinacja poważnych zdarzeń sercowo-naczyniowych, w tym niezakończonego zgonem zawału mięśnia sercowego, udaru niezakończonego zgonem i zgonu z przyczyn sercowo-naczyniowych, a próba była początkowo zaprojektowana tak, aby miała 86-procentową siłę statystyczną do wykrycia 25-procentowej redukcji w tym punkcie końcowym. . Drugorzędowe punkty końcowe obejmowały poszczególne punkty końcowe śmiertelnego lub nieinfuzyjnego zawału mięśnia sercowego, udar śmiertelny lub niekrytyczny, udar niedokrwienny, udar krwotoczny i zgon z przyczyn sercowo-naczyniowych. Dodatkowe analizy obejmowały częstość występowania zgonu z dowolnej przyczyny, przejściowy atak niedokrwienny i potrzebę rewaskularyzacji wieńcowej. Jeśli w danej kobiecie wystąpił więcej niż jeden punkt końcowy, policzono tylko pierwsze zdarzenie w każdej kategorii; dla głównego połączonego punktu końcowego zliczono pierwsze zdarzenie u każdej kobiety.
Modele proporcjonalnego hazardu Coxa zastosowano do obliczenia względnego ryzyka i 95-procentowych przedziałów ufności dla porównania częstości zdarzeń w grupach aspiryny i placebo po dostosowaniu do wieku i innych randomizowanych przypisań terapeutycznych (witamina E i beta-karoten, który był składnikiem próbę za medianę 2,1 roku17)
[więcej w: emg legnica, diastaza we krwi, martwica trzustki ]
[przypisy: zapalenie tętnicy skroniowej, unerwienie serca, fomepizol ]