Morfina, gabapentyna lub ich połączenie w bólu neuropatycznym ad 9

Poprzednie badanie na zdrowych osobach sugerowało, że dodanie morfiny do gabapentyny powodowało wyższe stężenia gabapentyny w surowicy niż obserwowano w przypadku samej gabapentyny. Chociaż nasze badanie nie obejmowało charakterystyk farmakokinetycznych, to uprzednio obserwowane interakcje farmakokinetyczne mogą częściowo wyjaśniać różnice między leczeniem skojarzeniem a leczeniem gabapentyną jako pojedynczym czynnikiem. W przeciwieństwie do badań laboratoryjnych środków przeciwbólowych w połączeniu, w których stosowane są takie techniki, jak analiza izobolograficzna, nasze badanie nie miało na celu odróżnienia addytywności od synergizmu. Chociaż kombinacja leków może wykazywać działanie synergiczne, istotne jest również scharakteryzowanie niepożądanych interakcji lekowych (tj. Czy występuje również addytywność lub synergizm w przypadku działań niepożądanych). W szczególności kombinacja gabapentyna-morfina powinna wywoływać mniej działań niepożądanych niż każdy lek jako pojedynczy środek. Tak więc klinicznie użyteczna kombinacja może mieć dodatek lub nawet mniej niż addytywne działanie przeciwbólowe, pod warunkiem, że działania niepożądane wykazują jeszcze mniej addytywności w kombinacji33. Dane z niniejszego badania, które wskazują na wyższą skuteczność bez znacznie zwiększonych działań niepożądanych, sugerują, że kombinacja gabapentyny i morfiny mają profil terapeutyczny przewyższający profil terapeutyczny jednego leku jako pojedynczego czynnika.
Oprócz oceny terapii skojarzonej, ta próba odtwarza dowody z poprzednich badań na temat skuteczności opioidów w bólu neuropatycznym. Działanie przeciwbólowe z morfiną wiązało się z poprawą nastroju i zmniejszeniem interakcji bólowej z aktywnością pacjentów, pracą, snem i radością życia, a także poprawą zdrowia psychicznego oraz w dziedzinach roli-fizycznej i bólu wykorzystanie Analizy Zdrowia SF-36. W świetle poprzednich badań, które wykazały skuteczność gabapentyny jako pojedynczego czynnika, zaskakujące jest, że gabapentyna nie dała znacząco lepszych wyników niż placebo w odniesieniu do pierwotnego wyniku tego badania.
Pomimo tego wyniku, całkowite wyniki pacjentów dotyczące intensywności bólu w odpowiedzi na kwestionariusz krótkofalowy McGill Pain były istotnie niższe podczas otrzymywania gabapentyny niż podczas przyjmowania placebo, podobnie jak miało to miejsce w przypadku zaburzeń związanych z działaniem, nastrój , chodzenie, praca, sen i radość życia. Ponadto gabapentyna wiąże się z poprawą nastroju i prawie we wszystkich dziedzinach badania zdrowia SF-36. Rozbieżności te pozostawiają nam niejednoznaczny wynik w odniesieniu do skuteczności przeciwbólowych gabapentyny.
W przeciwieństwie do wcześniejszych badań, w niniejszym badaniu zastosowano aktywne placebo (lorazepam w małej dawce), które naśladuje niekorzystne działanie aktywnych terapii bez wytwarzania analgezji farmakologicznej. Dane z oślepiającego kwestionariusza wskazują, że około jedna trzecia pacjentów domyśliła się, że otrzymywali aktywny lek podczas przyjmowania placebo. Takie domysły mogły prowadzić do wyższych oczekiwań podczas leczenia aktywnym placebo34 i mogły spowodować niższą samoocenę natężenia bólu niż można było zgłaszać przy użyciu obojętnego placebo iw konsekwencji zmniejszyć różnicę pomiędzy leczeniem gabapentyną lub placebo Innym możliwym wytłumaczeniem jest to, że maksymalne dawki tolerowane były nieco niższe niż te osiągnięte w poprzednich badaniach gabapentyny. Jednak wyniki tego badania jednoznacznie wskazują, że gabapentyna znacząco zwiększa skuteczność morfiny.
To badanie sugeruje lepszą skuteczność kombinacji gabapentyny i morfiny w leczeniu bólu neuropatycznego. Biorąc pod uwagę potencjalne korzyści (np. Lepszą skuteczność i mniej działań niepożądanych) i wady (np. Niepożądane interakcje leków) dowolnej kombinacji leków, konieczne są badania w celu porównania innych kombinacji przeciwbólowych z ich odpowiednimi pojedynczymi lekami.
[hasła pokrewne: mięśnie mimiczne twarzy anatomia, wałeczki ziarniste w moczu, osteoprotegeryna ]
[przypisy: zawał krezki, rezonans magnetyczny gdynia, jejunostomia ]