Lewodopa i progresja choroby Parkinsona

Pomiary odpowiedzi motorycznej po leczeniu lewodopą zgłoszone przez grupę Parkinson Study Group (wydanie z 9 grudnia) zostały podjęte zbyt wcześnie. Krótki okres półtrwania lewodopy krwiopochodnej nie jest związany z bardzo wolnym tempem akumulacji i zubożeniem dopaminy zatrzymywanej w układzie limbicznym. Ignorując sparowane fakty, że zarówno pełna skuteczność, jak i pełne wyczerpanie limbiczne przyjmowanej lewodopy wymagają prawie 10 tygodni, to badanie uzyskało skośne wyniki przez pomiar ruchu zaledwie 2 tygodnie po odstawieniu leczenia lewodopą. Pełny spadek funkcji motorycznych, gdy poziom limficznej dopaminy spada poniżej poziomu progowego, zaczyna się pojawiać dopiero po 2 do 3 tygodniach i jest całkowicie widoczny po 10 tygodniach. (Rozwój zjawiska typu on-off ma inne pochodzenie).
Gdyby to badanie zmierzyło funkcję motoryczną po 10 tygodniach zamiast 2, myślę, że znalazłoby wyniki ruchowe odpowiadające odkryciom utraty komórek wywołanym lewodopą, które byłyby zgodne z wszystkimi wcześniejszymi badaniami: przyspieszony spadek funkcji motorycznych w wyniku leczenia lewodopą w porównaniu z placebo. Badanie to, oceniając zbyt wcześnie funkcję ruchową, niebezpiecznie zachęca do stosowania większych dawek początkowych lewodopy.2
Janice L. Walton-Hadlock, L.Ac.
Instytut pięciu oddziałów, Santa Cruz, CA 95065
[email protected] com
2 Referencje1. The Parkinson Study Group. Lewodopa i postęp choroby Parkinsona. N Engl J Med 2004; 351: 2498-2508
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Walton-Hadlock J. Leki związane z chorobą Parkinsona lub, gdy pigułka: doświadczenia pacjenta z lekami wspomagającymi dopaminę i suplementami. Santa Cruz, Calif .: Parkinson s Recovery Project, 2003: 43-4.
Google Scholar
Odpowiedź
Autorzy odpowiadają: Pani Walton-Hadlock podkreśla zastrzeżenie, o którym wspominaliśmy w sekcji Dyskusja w naszym artykule1: dwutygodniowy okres wypłukiwania z lewodopy może być niewystarczający do całkowitego wyeliminowania jego korzyści objawowej. Dłuższy okres bez lewodopy prawdopodobnie spowodowałby zaniki z powodu przedłużonego parkinsonizmu. Uważa się, że dwutygodniowe wymywanie osiąga prawie całkowitą utratę korzyści. [3] Nie znamy badań kontrolowanych, które potwierdzałyby stwierdzenie Waltona-Hadlocka, że 10 tygodni jest wymagane, aby lewodopa straciła swoją objawową korzyść. Przyszli badacze powinni rozważyć projekt badania, który nie zależy od powrotu objawów, takich jak projekt opóźnionego startu. Ten projekt, znany również jako randomizowany projekt startowy, obejmuje wczesną fazę, w której osobnicy są losowo przydzielani do aktywnego leku lub placebo, a następnie do późniejszej fazy, w której obie grupy otrzymują aktywne leki, z oślepiającym nienaruszonym.
Nie zgadzamy się z tym, że cechy motoryczne choroby Parkinsona są związane z limficznym poziomem dopaminy. Wszystkie dane wskazują raczej na to, że dopamina prążkowia jest krytyczna.4 Nie znamy kontrolowanych badań, które potwierdzałyby stwierdzenie, że terapia lewodopą przyspiesza spadek funkcji motorycznych. W rzeczywistości terapia lewodopą poprawia funkcje motoryczne, dlatego jest stosowana.
Pragniemy również podkreślić, że chociaż nasze dane obrazowe wykazały większy spadek wśród pacjentów w grupie lewodopy, dane te nie wskazują na utratę komórek wywołaną przez lewodopę , ale, jak powiedzieliśmy, mogą mieć kilka wyjaśnień.
Stanley Fahn, MD
Columbia University, New York, NY 10032
[email protected] columbia.edu
Karl Keiburtz, MD
University of Rochester, Rochester, NY 14620
Caroline M Tanner, MD, Ph.D.
Parkinson s Institute, Sunnyvale, CA 94089, dla grupy Parkinson Study Group

4 Referencje1. The Parkinson Study Group. Lewodopa i postęp choroby Parkinsona. N Engl J Med 2004; 351: 2498-2508
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Olanów CW, Hauser RA, Gauger L, et al. Wpływ deprenylu i lewodopy na progresję choroby Parkinsona. Ann Neurol 1995; 38: 771-777