Kawa, kofeina i choroby sercowo-naczyniowe u mężczyzn ad 5

Ci, którzy nie piją kawy, byli nieco młodsi i szczuplejsi od konsumentów kawy. Konsumenci kawy palili ponad dwukrotnie częściej niż ci, którzy nie piją kawy, ale odsetek palaczy w grupie jako całości wynosił zaledwie 10 procent. Inne cechy były podobne w grupach. Tabela 2. Tabela 2. Standardowe wskaźniki zderzeń wiekowych i względne ryzyko sercowo-naczyniowych punktów końcowych, w zależności od całkowitego zużycia kawy. Całkowite spożycie kawy (kofeina plus bezkofeinowa) nie wiązało się ze zwiększonym ryzykiem nieinwazyjnego zawału mięśnia sercowego i śmiertelnej choroby niedokrwiennej serca, całkowitej choroby niedokrwiennej serca, udaru lub całkowitej choroby sercowo-naczyniowej (Tabela 2). W porównaniu z mężczyznami, którzy nie spożyli kawy, skorygowane względem wieku względne ryzyko całkowitej choroby sercowo-naczyniowej wśród osób, które wypijały cztery lub więcej filiżanek dziennie, wynosiło 1,04 (95-procentowy przedział ufności, od 0,74 do 1,46). Sugerowano pewną tendencję do zwiększonego ryzyka wystąpienia pomostowania tętnic wieńcowych i angioplastyki wieńcowej wraz ze wzrostem konsumpcji kawy; jednakże ograniczało się to do związku z kawą bezkofeinową (patrz następny akapit). Po dostosowaniu do obecnych i przeszłych nawyków palenia tytoniu, cukrzycy, spożycia alkoholu, spożycia pokarmowego cholesterolu i nasyconych, jednonienasyconych i wielonienasyconych tłuszczów, rodzinnej historii choroby niedokrwiennej serca i zawodu, względne ryzyko całkowitej choroby sercowo-naczyniowej wśród osób spożywających cztery lub więcej osób. więcej filiżanek kawy dziennie wynosiło 0,90 (przedział ufności 95%, 0,67 do 1,22). Osoby o całkowitym spożyciu sześciu lub więcej filiżanek kawy na dzień miały względne ryzyko całkowitej choroby sercowo-naczyniowej równej 0,65 (przedział ufności 95%, od 0,31 do 1,35).
Tabela 3. Tabela 3. Stenopstytucjonalizowane wiekiem wskaźniki zachorowalności i względne ryzyko sercowo-naczyniowych punktów końcowych według konsumpcji kawy z kofeiną * Tabela 4. Tabela 4. Częstości występowania i względne ryzyko sercowo-naczyniowych punktów końcowych według wieku, według Konsumpcja kawy bezkofeinowej. * Mężczyźni pijący kawę z kofeiną nie zwiększyli ryzyka chorób układu krążenia przy wyższych dawkach (Tabela 3). Przeciwnie, szacunki ryzyka względnego wynosiły poniżej 1,0 dla całkowitej choroby niedokrwiennej serca i całkowitej choroby sercowo-naczyniowej u osób spożywających cztery lub więcej filiżanek kofeiny dziennie. Nastąpił jednak pozytywny trend w kierunku związku między wyższą konsumpcją kawy bezkofeinowej i pomostem aortalno-wieńcowym oraz angioplastyką wieńcową, oraz wystąpił niewielki i nieznaczny wzrost ryzyka choroby niedokrwiennej serca i całkowitej choroby sercowo-naczyniowej ze zwiększonym nasileniem. konsumpcja (tabela 4). Ponieważ mniej uczestników piło kawę bezkofeinową niż kofeinę, przedziały ufności dla oszacowań dla kawy bezkofeinowej były szersze. Analiza wielowymiarowa nieznacznie zmieniła szacunki ryzyka. Nie zaobserwowano wyraźnego związku między spożywaniem herbaty a ryzykiem wystąpienia jakiegokolwiek końcowego punktu sercowo-naczyniowego (dane nie przedstawione); jednak tylko 664 mężczyzn wypijało cztery lub więcej filiżanek herbaty dziennie.
Chociaż historie hipercholesterolemii i nadciśnienia były związane ze zwiększonym ryzykiem chorób sercowo-naczyniowych, nie były one związane z piciem kawy lub kofeiny; w związku z tym uwzględnienie tych zmiennych w modelu wielowymiarowym nie zmieniło szacunków ryzyka dla spożycia kawy lub kofeiny
[podobne: chcę zmienić swoje życie, zielona przychodnia świecie, zawał krezki ]

0 thoughts on “Kawa, kofeina i choroby sercowo-naczyniowe u mężczyzn ad 5”